Menu

Cast

Ramses Graus studeerde in 1998 af als theatermaker aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. In 2001 won hij met het cabaretduo Rul de jury- en publieksprijs op het Leids Cabaret Festival. Ramses was aan diverse gezelschappen verbonden (o.a. aan het Utrechtse gezelschap Aluin) en is werkzaam als acteur, regisseur en theaterdocent. Sinds 2009 vormt hij samen met Monique Corvers en Gábor Tarján het artistieke team van Het Filiaal theatermakers.

Naomi van der Linden studeerde in 2013 af aan de Amsterdamse Toneelschool en Kleinkunstacademie. Naomi is theatermaker, actrice en zangeres. Voor haar rol als Celie in The Color Purple werd zij genomineerd voor beste vrouwelijke hoofdrol bij de Musical Awards. In november 2019 won zij de Piket Kunstprijs in de categorie toneel. Verder speelde Naomi bij BonteHond, Hanna van Hendrik, Wijksafari, Bos Theaterproducties, Theatergroep Drang.

Maurits van den Berg studeerde in 2007 af als acteur/theatermaker aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Hij vormt samen met toneelschrijver Rik van den Bos het gezelschap BERG&BOS. Ze debuteerden in 2011 met de locatievoorstelling Het jaar van de Schlager op Oerol en Over het IJ festival. Berg &Bos maakte o.a. ook de zaalproductie Drive-in (2013, genomineerd voor BNG Nieuwe Theatermakersprijs) en Een coming of age voor bejaarden (genomineerd voor de Toneelunie Toneelschrijfprijs). Verder speelde hij bij o.a. Jakop Ahlbom Company, Toneelschap Beumer & Drost (winnaar Zilveren Krekel jeugdtheaterprijs), Oostpool, NNT, BonteHond, Sonnevanck, De Toneelmakerij, Aluin, Het Houten Huis en NTjong.

Sacha Muller studeerde in 2007 af als acteur / theatermaker aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Samen met Thomas van Ouwerkerk en Jos Nargy vormt hij het gezelschap Thomas, Sacha en Jos. Geproduceerd door Theater aan het Spui maken zij sinds 2013 voorstelling voor festival de Parade. Sacha is als vaste speler en kernlid verbonden aan Theatre Hotel Courage. De voorstelling Parairie ontving in 2014 het Gouden Ei, de prijs voor beste jeugdproductie op de Parade. Daarnaast speelde hij bij verschillende gezelschappen waaronder: Toneelschap Beumer&Drost, Theater Artemis, Theaterhuis Alba.

Jaike Belfor studeerde in 2002 af als acteur aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Zij speelde in diverse theatervoorstellingen waaronder Toen wij van Rotterdam vertrokken (Zilveren krekel meest indrukwekkende productie. In 2009 haalde Jaike als theatermaker de finale van het Leids Cabaret Festival. Sinds 2012 is zij ook regelmatig te zien in film-en televisieproducties onder meer in de rol van Boomer in Celblok H. In 2018 behaalde zij de finaleweek als deelnemer aan de Slimste Mens en vanaf januari 2020 is te zien in Wie is de Mol. Naast theater is Jaike ook actief als vechtsporter, zo geeft ze onder meer workshops in stagefight.

K.O. Brass (Knockout Brass) is niet zomaar een koperkwintet. In grensoverschrijdende optredens presenteren ze een uniek geluid. Vijf nationaliteiten zorgen voor bijzondere synergie. Het resultaat: energieke shows waarin hun individuele vakmanschap samensmelt tot een krachtige performance. Je kan niet anders dan omver geblazen worden.

Slagwerk Den Haag speelt met evenveel verve het werk van grote hedendaagse componisten als dat het producties initieert en co-creëert met toonaangevend choreografen, producers en andere makers. Met hun fascinaties voor geluid, puls en elk denkbaar materiaal als klankbron, willen de slagwerkers verbazen en verrijken, van festival tot concertgebouw en van club tot klaslokaal.

De makers

Artistiek leider Monique Covers richtte in 1994 Het Filiaal theatermakers op. Kenmerkend voor haar regiestijl is de aanstekelijke liefde voor het samensmelten van muziek en theater, van musici en acteurs. De inspirerende samenwerking met de Hongaars-Canadese componist Gábor Tarján getuigt daar van. Hun gezamenlijke producties blinken uit in vakmanschap, humor, muzikaliteit en het gebruik van krachtige, bijna filmische beelden op toneel. Monique houdt van de vrijheid om steeds een nieuwe weg in te slaan en niet volgens een vast stramien te werken. Zij wil zichzelf en haar publiek telkens blijven verrassen. Daardoor verschillen de voorstellingen artistiek inhoudelijk veel van elkaar. Ze ontwikkelt net zo lief muziektheater voor grote zalen als een intiem kunstproject of een kleine productie voor een schoolklas. Toch hebben ze allemaal twee overeenkomsten. Ze zeggen altijd iets over de tijd en de wereld waarin we leven en ze zijn geschikt voor iedereen.

Gábor Tarján is vanaf de start van Het Filiaal theatermakers betrokken bij de voorstellingen. Eerst alleen als slagwerker, maar later ook als componist en acteur en soms zelfs als alle drie tegelijkertijd. Als kind vluchtte Gábor van Hongarije naar Canada. tegenwoordig woont hij in Nederland, maar in zijn muziek hoor je veel internationale invloeden terug. Zijn composities zijn afwisselend groots, fijngevoelig en intiem. Nooit cerebraal en altijd vol uitdagende muzikale structuren.

Don Duyns studeerde Theaterwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Tijdens zijn studie begon hij te schrijven en regisseren voor gezelschappen als Hollandia, Growing up in Public en Bellevue Lunchtheater. Voor Theater Rotterdam (voormalig Rotheater) schreef Duyns verschillende familievoorstellingen en hiervoor ontving hij in 2019 samen met Pieter Kramer de VSCD Prosceniumprijs voor hun bijdrage aan het Nederlands toneel. Daarnaast schrijft Don voor televisieseries en heeft een aantal boeken op zijn naam staan.

Scenefoto’s