
BROKKEJOK1, 2, (SBO ook 3)
Over waarom liegen soms misschien ook wel een beetje niet zo erg is
Leugens maken brokken. Dat wordt gezegd. Fantaseren is ook een beetje liegen, je verzint allerlei dingen die niet écht zijn, niet 'waar' zijn, niet bestaan. Fantaseren mag altijd. Maar wanneer ben je dan een jokkebrok? Met deze vraag gaat coupdeboule aan de haal.
Een absurde samenwerking tussen coupdeboule en Het Filiaal theatermakers
Liegen geliegd loogde loegt floep floeps en oepssssss… een leugen!!! Wat? NEEEEE wattes neen EEN LEUGEN?! Misschien heeft niemand het in de gaten…… Ssssst of juist snel doorkletsiekletsie noezel aanraken mond bewaken en draai droei met mijn ogen zwoksels klotsende oksels peentjes zweten waarom koekt koekje iedereen zo naar moei staat het dan op mijn voorhoofd geschrievelefoetseld???
In een simpele en vindingrijke vormgeving ontvouwen en ontpoppen zich steeds meer vormen en kleuren. Met het decor wordt ook de muziek steeds gekker, wilder en daarmee vrolijker, tot het speellokaal een andere wereld wordt. Een wereld vol brokken fantasie, in alle soorten en maten. De muziek is (in samenwerking met het Koninklijk Conservatorium Den Haag) gecomponeerd door Delara Navaey.
coupdeboule bestaat uit theatermakers Eileen Graham en Katelijne Beukema. Vanuit fantasie zoekt coupdeboule naar antwoorden op moeilijke kwesties zoals in dit geval wat echt is en wat niet. Ze maken speels-filosofische voorstellingen met als doel de fantasie van het publiek, ongeacht leeftijd, actief te prikkelen. Het werk van coupdeboule is kleurrijk en fysiek.
-
concept en regieEileen Graham, Katelijne Beukema
-
compositieDelara Navaey (ism conservatorium Den Haag)
-
decor en kostuumCalle de Hoog
-
eindregieElias De Bruyne
-
fotografieBart Grietens
-
productie op locatieSjaan Hofstede
Kerndoelen
-
Kunstzinnige oriëntatie - kerndoel 54 en 55
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren. Leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Oriëntatie op jezelf en de wereld - kerndoel 34 en 37
De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen. De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.