cursor
Het Filiaal

BROKKEJOK1, 2, (SBO ook 3)

Over waarom liegen soms misschien ook wel een beetje niet zo erg is

45 min
  • Inclusief online lesmateriaal

    Verdiep het voorstellingsbezoek met beeldmateriaal en lessuggesties.
    Boeken

    Samen met je klas bekijk je de voorstelling op school in het gym- of speellokaal. Bij deze voorstelling hoort mooi vormgegeven online lesmateriaal dat aansluit op thema’s en vormaspecten uit de voorstelling. Er zijn filmpjes, opdrachten en lessuggesties in opgenomen die je kunt gebruiken ter voorbereiding of naverwerking; allemaal direct via het digibord in de klas te bekijken.


    Prijs voorstelling incl. online lesmateriaal: €360 voor 1 voorstelling, €620 voor 2 voorstellingen.

  • Optioneel: theaterlab

    Stap in een wereld vol brokken fantasie voor 45 minuten.
    Boeken

    Aanvullend op het online lesmateriaal, kun je een theaterlab (op maat) bijboeken. In dit theaterlab beleven de leerlingen het ene na het andere avontuur. Een vrolijke workshop vol brokken fantasie die de verbeelding flink op hol laat slaan. Het theaterlab vindt plaats na afloop van de voorstelling.


    Locatie: in de klas
    Duur: 45 minuten
    Prijs: € 65,- per Lab per klas
    Aantal leerlingen (regulier): min. 20, max. 35 leerlingen
    Aantal leerlingen (speciaal (basis) onderwijs): neem contact op voor de mogelijkheden

    Deze activiteit is (ook) geschikt voor: Motorische uitdaging / SO cluster 3, Verstandelijke uitdaging / SO cluster 3, Moeilijk lerend / SO cluster 3, Psychische of gedragsuitdaging / SO cluster 4, Moeilijk opvoedbaar / SO cluster 4, Langdurig ziek / SO cluster 3-4, Uitzonderlijk begaafd, Taalachterstand.

Leugens maken brokken. Dat wordt gezegd. Fantaseren is ook een beetje liegen, je verzint allerlei dingen die niet écht zijn, niet 'waar' zijn, niet bestaan. Fantaseren mag altijd. Maar wanneer ben je dan een jokkebrok? Met deze vraag gaat coupdeboule aan de haal.

Een absurde samenwerking tussen coupdeboule en Het Filiaal theatermakers

Liegen geliegd loogde loegt floep floeps en oepssssss… een leugen!!! Wat? NEEEEE wattes neen EEN LEUGEN?! Misschien heeft niemand het in de gaten…… Ssssst of juist snel doorkletsiekletsie noezel aanraken mond bewaken en draai droei met mijn ogen zwoksels klotsende oksels peentjes zweten waarom koekt koekje iedereen zo naar moei staat het dan op mijn voorhoofd geschrievelefoetseld???

In een simpele en vindingrijke vormgeving ontvouwen en ontpoppen zich steeds meer vormen en kleuren. Met het decor wordt ook de muziek steeds gekker, wilder en daarmee vrolijker, tot het podium een andere wereld wordt. Een wereld vol brokken fantasie, in alle soorten en maten. De muziek is (in samenwerking met het Koninklijk Conservatorium Den Haag) gecomponeerd door Delara Navaey.

coupdeboule bestaat uit theatermakers Eileen Graham en Katelijne Beukema. Vanuit fantasie zoekt coupdeboule naar antwoorden op moeilijke kwesties zoals in dit geval wat echt is en wat niet. Ze maken speels-filosofische voorstellingen met als doel de fantasie van het publiek, ongeacht leeftijd, actief te prikkelen. Het werk van coupdeboule is kleurrijk en fysiek.

BROKKEJOK in beeld

Brokkejok is een intiem theateravontuur dat tussen het begin en het einde, of tussen het einde en het begin, of tussen twee eindes of twee beginnen, voortdurend blijft verrassen.
Theaterkrant
Eileen Graham en Katelijne Beukema leggen in hun zeer alerte, fysieke spel een ontwapenend gevoel voor humor aan de dag. Grahams publieksbegeleider is bloedirritant, maar toch voel je sympathie voor haar zichtbare geploeter.
Theaterkrant
  • concept en spel
    Eileen Graham, Katelijne Beukema
  • compositie
    Delara Navaey (ism conservatorium Den Haag)
  • decor en kostuum
    Calle de Hoog
  • eindregie
    Elias De Bruyne
  • fotografie
    Bart Grietens
  • productie op locatie
    Sjaan Hofstede
  • artistieke begeleiding
    Monique Corvers

Kerndoelen

  • Kunstzinnige oriëntatie - kerndoel 54 en 55

    De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren. Leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.

  • Oriëntatie op jezelf en de wereld - kerndoel 34 en 37

    De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen. De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.

Toon:
Je gebruikt een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken.

Update mijn browser nu Sluiten