"Ik hou van masker- en poppenspel. Als acteur probeer je iets tot leven te wekken en soms lijkt een pop of masker echt een eigen leven te gaan leiden. Dat is fascinerend. Poppen en maskers kunnen zich veel meer permitteren dan gewone mensen en dat is lekker."gastmaker Barend van Daal
Er staat een olifant bij de bushaltegroep 3, 4 en 5
Hoe houd je je staande in een snelle wereld?
Over je staande houden in een snelle wereld
Deze voorstelling speelt zich af in een snelle, geautomatiseerde wereld, waarin de dingen hun eigen leven leiden. En ineens staat daar een olifant bij de bushalte. Hij oogt wat verward. Maar wie is er nou vreemd? De olifant of de snelle wereld om hem heen?
Theatervoorstelling met weinig tekst, video en veel muziek. Het inventieve decor, de muziek en licht en geluid vormen de tegenspelers voor de olifant, die met een prachtig masker tot leven wordt gewekt door Barend van Daal.
Eenmalig met blindentolk
De voorstelling wordt op 29 oktober ook gespeeld tijdens festival De Betovering in Den Haag in Theater aan het Spui, voor blinden en slechtzienden. Met live audiodescriptie en speciale inleiding door een blindentolk van Komt het Zien!
Educatie bij de voorstelling
Het Filiaal theatermakers ontwikkelt educatie bij Er staat een olifant bij de bushalte die bestaat uit online lesmateriaal en twee verschillende FiliaalLabs. Lees meer op deze pagina.
Stem vanaf 4 oktober op deze voorstelling voor de Podiumkidsprijs 2024!
-
Idee en fysiek spelBarend van Daal
-
RegieMonique Corvers
-
Masker, kostuum en rekwisietenEva Arends
-
Decor, rekwisieten en videoJasper van Roden (video stagiair HKU Niels Bierhaus)
-
Muziek en soundscapeGábor Tarján i.s.m. Vlado Spisiak (elektrische gitaar)
-
LichtontwerpDouwe Bulten
-
GeluidsontwerpBauke Moerman
-
Technische productieIris Rodenburg
-
DanscoachNaïma Souhaïr
-
Met dank aanhet team van Eva: Albert-Jan Appeldoorn, John Thijssen, Gerda Knuivers
-
Met dank aanSacha Muller, Motion Graphics
Kerndoelen
-
Kunstzinnige oriëntatie — Kerndoel 54 en 55
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren. Leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Oriëntatie op jezelf en de wereld — Kerndoel 34 en 37
De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen. De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.