Verbazing, een onverwachte oplossing, een briljante vraag of gewoon iets geks. Pas als het brein het niet weet, ontstaat er iets…Bekijk ons online museum
Onze Kunsteducatie
We verleiden kinderen buiten de lijnen te denken en door verschillende brillen naar de wereld te kijken.
Een les die zó leuk is dat leerlingen er spontaan over vertellen thuis? Wij krijgen het voor elkaar. In onze Filiaallabs experimenteren leerlingen met verbeeldingskracht, net als onze theatermakers.
Wat we doen
Rond elke voorstelling ontwikkelen we met grote zorg en aandacht omlijstend lesmateriaal voor het basisonderwijs. Niet alleen ter voorbereiding op een theaterervaring. Met kwalitatief goed theater en kunstonderwijs verleiden we kinderen buiten de lijnen te denken en door verschillende brillen naar de wereld te kijken. Zo dragen we bij aan de ontwikkeling van het creatief vermogen en 21e-eeuwse vaardigheden op scholen in Utrecht en daarbuiten.
Ons aanbod
- is pedagogisch, didactisch en procesgericht.
- sluit aan bij de interesses en leefwereld van kinderen.
- sluit aan bij het reguliere onderwijs met kennisneming van SLO-kerndoelen.
- draagt bij aan een rijkere leer- en leefomgeving.
Lesmateriaal inbegrepen
Bij elke schoolvoorstelling hoort online lesmateriaal dat aansluit op thema’s en vormaspecten uit de voorstelling. Er zijn filmpjes, lessuggesties en meer in opgenomen om het voorstellingsbezoek te verdiepen. Benieuwd naar het lesmateriaal? Bekijk de video hieronder.
Filiaallabs en op-maattrajecten
In onze labs dagen we leerlingen uit een open houding aan te nemen, nieuwsgierig te zijn, vragen te stellen en onderzoek te doen. Vanuit een vraagstuk, probleem, idee of thema begeleidt een kunstdocent de leerlingen door het creatieve proces. Zo maken we ruimte voor het ontstaan van een gek idee of nieuw inzicht en voor de kunstenaar in hen.