cursor
Het Filiaal

POPpulismeGroep 5 en 6

In het koninkrijk Berg en Dal ligt het dal in de schaduw, terwijl de berg volop zon krijgt.

50 min
Poppenspel

In het koninkrijk Berg en Dal ligt het dal in de schaduw, terwijl de berg volop zon krijgt. Totdat daller Barrie met een onthulling komt: de bergers stelen de zon. 

Hoe zet je een land
naar je hand?

In het koninkrijk Berg en Dal ligt het dal in de schaduw, terwijl de berg volop zon krijgt. Dat is nou eenmaal hoe het is. Totdat daller Barrie met een onthulling komt: de bergers stelen de zon! Hij beweert dat hij de zon terug kan krijgen en wordt de held van het dal. Maar klopt het wel wat hij zegt?

POPpulisme is een grappige voorstelling met een donker randje. Met vier spelers, live slagwerk en zang. De absurde en rake tekst van Eva Gouda en wordt volledig met poppen gespeeld en laat zien hoe manipulatie werkt.

*Vrij naar het boek The brief and frightening reign of Phil van George Saunders.

POPpulisme is een kanshebber voor de Podiumkids Prijs 2023!
BRENG HIER JE STEM UIT!

POPpulisme in beeld

Aankondiging POPpulisme in Magazine 'Mens en Wijk' Utrecht
Lees meer
  • Tekst
    Eva Gouda
  • Regie
    Monique Corvers
  • Compositie
    Gábor Tarján
  • Poppenspel
    Alidtcha Binazon, Barend van Daal en Ramses Graus
  • Slagwerk, electronica en zang
    Dirge Seçil Kuran
  • Decor
    Aleksandra Pershay
  • Poppen en kostuum
    Eva Arends
  • Lichtontwerp - techniek
    Douwe Bulten
  • Geluidstechniek
    Bauke Moerman
  • Regieassistent
    Brian Verhagen
  • Decorbouw
    Jasper Brouwer
  • Voorbereiding techniek
    Jeroen Hoekstra
  • Productieleider
    Martine Melenhorst
  • Assistent uitvoering poppen
    Tamar Stalenhoef

Kerndoelen

  • Kunstzinnige oriëntatie — Kerndoel 54 en 55

    De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren. Leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.

  • Oriëntatie op jezelf en de wereld — Kerndoel 34, 37

    De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen. De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.

Toon:

Welkom op onze vernieuwde website.

Je gebruikt een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken.

Update mijn browser nu Sluiten