POPpulisme wint Gouden Krekel! Uit het juryrapport: ‘Een ongekend actuele voorstelling over manipulatie en mooie woorden, die een levensgevaarlijk wapen blijken te zijn.’VSCD-Jeugdtheaterjury
POPpulismeGroep 5 en 6
POPpulisme wint Gouden Krekel
Winnaar Gouden Krekel voor de meest indrukwekkende jeugdtheaterproductie 22-23
Met 5 ballen getipt in NRC en Theaterkrant!
In het koninkrijk Berg en Dal ligt het dal in de schaduw, terwijl de berg volop zon krijgt. Totdat daller Barrie met een onthulling komt: de bergers stelen de zon.
Hoe zet je een land
naar je hand?
In het koninkrijk Berg en Dal ligt het dal in de schaduw, terwijl de berg volop zon krijgt. Dat is nou eenmaal hoe het is. Totdat daller Barrie met een onthulling komt: de bergers stelen de zon! Hij beweert dat hij de zon terug kan krijgen en wordt de held van het dal. Maar klopt het wel wat hij zegt?
POPpulisme is een grappige voorstelling met een donker randje. Met vier spelers, live slagwerk en zang. De absurde en rake tekst van Eva Gouda en wordt volledig met poppen gespeeld en laat zien hoe manipulatie werkt.
*Vrij naar het boek The brief and frightening reign of Phil van George Saunders.
Boek POPpulisme, De Nieuwe Toneelbibliotheek
De toneeltekst van POPpulisme is door De Nieuwe Toneelbibliotheek uitgegeven in boekvorm. Het boek is te koop voor € 12,50 (excl. verzendkosten). Stuur een e-mail naar kassa@hetfiliaal.nl
Lees meer...
-
TekstEva Gouda
-
RegieMonique Corvers
-
CompositieGábor Tarján
-
PoppenspelAlidtcha Binazon, Barend van Daal en Ramses Graus
-
Slagwerk, electronica en zangDirge Seçil Kuran
-
DecorAleksandra Pershay
-
Poppen en kostuumEva Arends
-
Lichtontwerp - techniekDouwe Bulten
-
GeluidstechniekBauke Moerman
-
RegieassistentBrian Verhagen
-
DecorbouwJasper Brouwer
-
Technische voorbereidingJeroen Hoekstra
-
ProductieleiderMartine Melenhorst
-
Assistent uitvoering poppenTamar Stalenhoef
-
ZaalKleine zaal / midden zaal
-
Speelperiode4 februari - 21 april 2023
-
Duur50 min
-
Leeftijd8-108 jaar
Kerndoelen
-
Kunstzinnige oriëntatie — Kerndoel 54 en 55
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren. Leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Oriëntatie op jezelf en de wereld — Kerndoel 34, 37
De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen. De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.
Je gebruikt een verouderde browser!
Update je browser om deze website correct te bekijken.