Aankondiging POPpulisme in Magazine 'Mens en Wijk' UtrechtLees meer

POPpulismeGroep 5 en 6
In het koninkrijk Berg en Dal ligt het dal in de schaduw, terwijl de berg volop zon krijgt.


In het koninkrijk Berg en Dal ligt het dal in de schaduw, terwijl de berg volop zon krijgt. Totdat daller Barrie met een onthulling komt: de bergers stelen de zon.
Hoe zet je een land
naar je hand?
In het koninkrijk Berg en Dal ligt het dal in de schaduw, terwijl de berg volop zon krijgt. Dat is nou eenmaal hoe het is. Totdat daller Barrie met een onthulling komt: de bergers stelen de zon! Hij beweert dat hij de zon terug kan krijgen en wordt de held van het dal. Maar klopt het wel wat hij zegt?
POPpulisme is een grappige voorstelling met een donker randje. Met vier spelers, live slagwerk en zang. De absurde en rake tekst van Eva Gouda en wordt volledig met poppen gespeeld en laat zien hoe manipulatie werkt.
*Vrij naar het boek The brief and frightening reign of Phil van George Saunders.
POPpulisme is een kanshebber voor de Podiumkids Prijs 2023!
BRENG HIER JE STEM UIT!
-
TekstEva Gouda
-
RegieMonique Corvers
-
CompositieGábor Tarján
-
PoppenspelAlidtcha Binazon, Barend van Daal en Ramses Graus
-
Slagwerk, electronica en zangDirge Seçil Kuran
-
DecorAleksandra Pershay
-
Poppen en kostuumEva Arends
-
Lichtontwerp - techniekDouwe Bulten
-
GeluidstechniekBauke Moerman
-
RegieassistentBrian Verhagen
-
DecorbouwJasper Brouwer
-
Voorbereiding techniekJeroen Hoekstra
-
ProductieleiderMartine Melenhorst
-
Assistent uitvoering poppenTamar Stalenhoef
Kerndoelen
-
Kunstzinnige oriëntatie — Kerndoel 54 en 55
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren. Leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
-
Oriëntatie op jezelf en de wereld — Kerndoel 34, 37
De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen. De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.
Je gebruikt een verouderde browser!
Update je browser om deze website correct te bekijken.