cursor
Het Filiaal

Talking Hands6, 7, 8 en brugklas

Poëtisch muziektheater met een handje absurdisme.

50 min

Handen geef je. Met handen maak je contact, met elkáár en met de wereld. Handen tasten af, voelen voorzichtig of het niet te heet is. Of te koud. Ze kunnen teder zijn, maar ook tot vuisten samenballen. Handen zitten vol met eelt geschreven verhalen. Met handen reis je door de tijd, van de handafdrukken in oude grotten naar onze handen op toneel die stil gebaren.

Talking Hands is een cross-over voorstelling, waarin Nederlandse Gebarentaal (NGT) op een bijzondere manier geïntegreerd wordt. Met een veelzijdige cast. Zo is de tolk NGT ook professioneel danser en zijn de acteurs even handig voor als achter de camera’s. Interessante details worden live voor je neus gefilmd en groot geprojecteerd. Ud-speelster Jawa Manla zingt de sterren van de hemel. Haar Arabische klanken vloeien samen met de (elektronische) muziek van Gábor Tarján. Kortom: vijf mensen met hele verschillende achtergronden die samenwerken als vijf vingers aan één hand.

In deze voorstelling wordt de gesproken tekst en liedtekst vertaald door een tolk NGT die al zingend, spelend en bewegend onderdeel uitmaakt van de cast. Deze voorstelling is geschikt voor iedereen vanaf 9 jaar of je nu wel of niet gebarentaal beheerst.

Talking Hands in beeld

  • Tekst en regie
    Monique Corvers
  • Video
    Ramses Graus & Eileen Graham
  • Compositie
    Gábor Tarján
  • Spel, dans en tolk NGT
    Mauricio de Kok
  • Zang en ud
    Jawa Manla
  • Spel
    Barend van Daal, Eileen Graham & Gábor Tarján
  • Muziek
    Gábor Tarján
  • Vormgeving
    Hiske de Goeje
  • Object- en kostuumontwerp
    Eva Arends
  • Lichtontwerp
    Alaa Minawi
  • Bewegingscoach
    Sassan Saghar Yaghmai
  • Technische pre-productie
    Joost Giesken
  • 1ste inspicient en video en geluidstechniek
    Jeroen Hoekstra & Brian Dekker
  • Lichttechniek
    Joris Visee & David Teekens
  • Regie-assistent (stagiair)
    Brian Verhagen

Kerndoelen

  • Kunstzinnige oriëntatie - kerndoel 54, 55, 56

    De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren. De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren. De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.

  • Oriëntatie op jezelf en de wereld - kerndoel 37

    De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.

Toon:
Je gebruikt een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken.

Update mijn browser nu Sluiten