AUTSJgroep 1,2 / S(B)O: gr 1,2,3,4
Een voorstelling met slapstick en stagefighting over veerkracht en jezelf mogen zijn.
Een voorstelling met slapstick en stagefighting over veerkracht en jezelf mogen zijn.
Deze voorstelling tourt dit seizoen langs scholen in de Provincie Utrecht. Voor familiepubliek te zien in de voorjaarsvakantie (26 t/m 28 feb '25 in het Filiaaltheater Utrecht).
AUTSJ gaat over een kind met ASS (autisme spectrum "stoornis") dat een groot gevoel van veiligheid vindt in een leven vol structuur en regelmaat. Chaos, prikkels, verrassingen en vreemde mensen lijken de vijand. Maar als je altijd binnen je eigen veilige bubbel blijft, groei je dan wel? Kun je niet beter op zoek naar een goede balans? Prikkelende rust en rustige prikkels. Een voorstelling voor in het speellokaal met weinig tot geen tekst, veel dans, beweging, slapstick en stagefight over vasthouden en loslaten.
Deze daglichtvoorstelling wordt ontwikkeld door gastmaker Jaike Belfor (Mixed Martial Arts vechter, actrice en stagefight choreograaf) . Ze was als acteur bij Het Filiaal te zien in Back to Oz, Scheur in de Tijd en The Neverending Story. Jaike ontwikkelt zich tot regisseur om haar eigen verhalen te vertellen.
Educatie bij de voorstelling
Filiaal theatermakers ontwikkelt online lesmateriaal en een FiliaalLab bij AUTSJ. Voor het regulier onderwijs bieden we 1 DansLab aan. Voor het S(B)O zijn er 2 DansLabs bij te boeken. Meer informatie...
Prikkelarm ontvangst
Bij de voorstelling op donderdag 27 februari om 11.00 uur in het Filiaaltheater bieden we een prikkelarm ontvangst. Meer informatie vind je op deze pagina...
-
Concept & regieJaike Belfor
-
CastNaïma Souhaïr, Jilles Flinterman
-
CompositieThomas Wenas (stagiair Koninklijk Conservatorium Den Haag)
-
RegiecoachMonique Corvers
-
CompositiecoachGábor Tarján
-
VormgevingOmroep Sjeun (Sjaan Hofstede en Pleun Verhees)
-
KungfutrainerErwin Dörr
-
Technische productieIris Rodenburg
-
Deze voorstelling wordt (mede)mogelijk gemaakt met financiële steun van Stichting de Versterking.
-
Discipline(s):Theater, Dans
-
Thema's:diversiteit/inclusie, Emotie/gevoel, Identiteit
-
Leerdoel:Persoonlijke identiteitsontwikkeling, durven zijn wie je bent
-
Schoolvakken/TULE/kerndoelen:Oriëntatie op jezelf en de wereld, Kunstzinnige oriëntatie
-
21e eeuwse vaardigheden:Creatief denken, Sociale vaardigheden, Zelfregulering